Malta

07:52

#myMalta


Recunosc, m-am îndrăgostit iremediabil! A fost dragoste la prima vedere. #myMalta este un colț de rai pe pământ. Am decis să vizităm Malta în luna decembrie, Cluj-Malta, două ore și 5 minute. Ne era teamă de vremea pe insulă, însă a fost o surpriză plăcută să constatăm că termometrul arăta 25 de grade în luna martie. După aterizare am simțit briza sărată și căldura din aer. La intrarea în aeroport am fost primiți de personalul aeroportului îmbrăcat în port popular românesc cu garoafe roșii, brioșe în culorile tricolorului și muzică de acordeon. 
Dacă te hotărăști să vizitezi Malta trebuie să știi că:

1. Limbile oficiale sunt malteza și engleza 
2. Prizele sunt britanice 
3. Este un #must să închiriezi mașină 
4. Mașinile sunt cu volanul pe dreapta 
5. Moneda națională este euro 

1. Mâncarea 
Datorită numeroaselor popoare care au migrat sau au traversat mica insulă, în #Malta poți mânca paste cu fructe de mare, burgeri de diverse tipuri, sandwich-uri delicioase și îngețată italiană. 

2. Satul lui Popeye Marinarul [link
O mică lagună cu apa albastră cristalină, cu zeci de case din lemn construite pe mal de stâncă. În culorile roșu, galben, albastru și verde sunt vopsite casele din micul sat. 

3. Plaja cu 188 de trepte
Și da, chiar le-am numărat. Apusul a fost incredibil de frumos, eram doar noi, soarele ce se ascundea și marea. M-am simțit cel mai norocos om de pe pământ. Plaja se numește Ghajn Tuffieha Bay, iar nisipul fin și apa cristalină m-au cucerit. 

4. Catacombele Sfântului Paul 
În două grădini pline cu copaci de fiscus am descoperit zeci de morminte subterane, un adevarat labirint cu nișe pentru rămășițe. Am rămași surprinși de mărimea lor și de cât de bine au fost menținute dea lungul timpului. Organizația Heritage Malta este cea care a avut și are în prezent grijă de acestea. Timp de câteva ore am descoperit o parte din istoria poporului maltez. 

5. Malta National Aquarium 
Mă declar profund fascinată de frumusețea viețuitoarelor de la Acvariul Național Maltez. Acolo l-am descoperit pe Nemo, am văzut pentru prima oară rechini, batoidee, murene și am tremurat de frică în fața șerpilor. Și dacă nu mă credeți pe cuvânt, puteți verifica pe pagina lor de facebook.

6. Malta Marine Park 
Dansul delfinilor și al leilor de mare m-au ipresionat până la lacrimi. Timp de două ore am avut ocazia să vizităm Parcul Marin din Malta. Spectacolul a fost unul incredibil care m-a făcut să zâmbesc cu gura până la urechi, m-a făcut să aplaud non-stop și să mă bucur copilărește de acrobațiile mamiferelor. Merită vizitat! 

7. Malta Bird Park 
Știți bufnița din Harry Potter? Am găsit-o în Parcul de păsări din Malta. Și nu era singură, era cu zeci de flamingo, zeci de bufnițe și papagali vorbitori. Dacă încă nu v-am convins, poate o să mă ajute bufnițele lăsate libere să zburde printre vizitatori. 

8. Valetta 
Capitala Maltei este Valletta. Frumusețea orașului este completată de arhitectura veche, oameni veseli, mâncarea bună, ușile colorate în verde, roșu, galben și albastru, străzile pavate cu piatră și briza sărată. 

9. St Peter's Pool 
Cu siguranță, St. Peter's Pool a fost cel mai greu accesibil loc din Malta, însă frumusețea lui este de nedescris. Drumul care nu depășește un metru jumate lățime este format din stâncă. Practic am condus timp de 15 minute pe stânca îndreptată de localnici pentru turiști. Piscina este una naturală, formată prin coroziunea stâncilor. Natura aici este liberă și puternică. Forța apei și briza mării ne-a încărcat de energie. 

În Malta am avut câteva ajutoare de nădejde și anume mașina, MyMalta și Sygic. Ambele aplicați se pot descărca direct în telefon.







































Love, A. 


You Might Also Like

0 comentarii

Popular Posts

Follow-me on Facebook

Flickr Images