Gozo- Malta

05:36

Un loc special pentru mine a fost și o să rămână mereu Malta, locul în care am călătorit prima oară ca adult, locul în care am fost cerută de nevastă, locul unde am avut ocazia să îmi suprind părinții cu o vacanță. 

De această dată am ales să vedem Gozo, micuța insula care aparține Maltei, un loc simplu, cu puțini turiști și localnici prietenoși. De la aeroport, o plimbare cu busul, și o oră mai târziu am ajuns la feribot-ul care urma să ne ducă pe micuța și cocheta insulă. Un lucru foarte interesant, de care noi nu ne-am mai lovit a fost faptul că se achită feribotul doar la retur, un bilet dus-întors era la 5 euro/persoană. De la port poți lua în orice parte a insulei busul, orarul și costul biletelor este afișat în port deci nu ai cum să te pierzi. 

Insulița de 67km pătrați este un loc nu foarte populat, cu puțini turiști în plin sezon, cu mâncare bună și locuri uimitoare de vizitat. Primul și cel mai bun lucru atunci când călătoriți în doi este să închiriați un atv. Insula este foarte prietenoasă cu turiștii pe ATV-uri și în acest mod o puteți vizita în lung și lat. Gozo are multe locuri foarte frumoase de vizitat și o să puteți gusta din plin ce înseamnă #IslandLife. 

Primul loc vizitat de noi a fost  plaja Ramla, cu un nisip fin de o culoare portocalie, o apă curată și o priveliște stâncoasă care o să te motiveze să revi. Puținii turiști, liniștea spartă de valuri și pescărușii din zonă sunt planul perfect pentru o zi însorită de vară. 

Un al doilea loc unic, care merită vizitat, este plaja interioară Qawra, un loc atât de calm încât înoți cu pești colorați și o apă de un albastru uimitor. Un drum cu barca până pe exteriorul peretului de stâncă costă 4 euro/persoană, durează 20 de minute și te poartă prin inima peretelui de piatră. 

Un loc care m-a uimit complet și de unde nu am vrut efectiv să mai plecăm au fost Salt Pans, mici bazine cu apă sărată care formau sare naturală. Cu ATV-ul a fost foarte ușor de ajuns, nu există nici o taxă de vizitare a locului și te poți plimba necontenit prin micuța fabrică de sare. O bucățică de insulă care aduce un venit locuitorilor din zona și care în același timp este un impresionant loc turistic. 

Wied il-Għasri este un alt loc unde scăldatul clasic capătă un nou sens. Musai să aveți la voi papucii pentru plajele cu pietre și sunteți mai mult decât pregătiți. Aici este și un loc perfect pentru scuba diving deoarece valurile sunt potolite de stânci și mici săpături în stâncă ascund o viața subagvatică colorată. 

La prânz când soarele ne ardea chiar și pe sub haine am decis să vizităm Muzeul Folclorului sau Cittadella din Victoria, pauza bine meritată de care are nevoie orice turist și un loc panoramic asupra orașului. Pozele nu reflectă realitatea locului și nu fac dreptate culorilor pictate în fața noastră. 

Un ultim loc care mi-a rămas clar în mintea au fost stâncile Ta' Ċenċ, un loc perfect pentru andrenalina ATV-ului și cu o panoramă maritimă incredibilă. Este un loc unde nu multă lume îndrăznește să meargă dar care o să îți scoată zeci de suspine de uimire. 

Prăjiți de soare dar mai fericiți ca niciodată am promis să revenim cât mai curând altături de familie și prieteni în acest loc de basm.

































You Might Also Like

0 comentarii

Popular Posts

Follow-me on Facebook

Flickr Images